چکیده
امروزه با پیشرفت فناوریهای رایانه و شبکه هر کسی قادر خواهد بود هر چیزی را در هر زمانی و مکانی یاد بگیرد که این امر در سایه نظام جدیدی از آموزش به نام  آموزش الکترونیکی صورت  می گیرد. در واقع محیط های آموزش حضوری یا سنتی به دلایلی همچون تشویق یادگیری انفعالی، نادیده گرفتن تفاوت ها و نیازهای یادگیرندگان، توجه نکردن به مهارتهای حل مساله، تفکر انتفادی یا دیگر تفکرات سطح بالا مورد انتفاد قرار گرفته اند. در مقابل، پیشرفتهای جدید در تکنولوژیهای مبتنی بر اینترنت چالش ها و فرصت هایی را برای آموزش مجازی فراهم آورده اند. با پیدایش اینترنت و شبکه جهانی وب روش دیگری برای آموزش پیش پای فراگیران قرار گرفت، روشی قابل تامل و بررسی برای جهانیان. عده زیادی نگران مسائلی هستند که مانع یادگیری و تدریس اثر بخش مجازی می شوند. این نگرانی ها شامل تغییر ماهیت فناوری، پیچیدگی های سیستم های شبکه ای، کمبود پایایی محیط های یادگیری الکترونیکی و فهم محدود از چگونگی استفاده موفق یادگیرندگان از فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نتیجه تفکر مدیران برای انتخاب و پذیرش این فناوری به سازمان های خود می باشند. در حوزه فناوری آموزشی نیاز به دانستن مستمر است چون فناوری دائماً تغییر می کند. آموزش الکترونیکی هنوز برای خیلی از سازمان ها حوزه ای جدید در فناوری آموزشی محسوب می شود. (راد ۱۳۹۱)

در سال های اخیر، موج فزاینده بهره گیری از فناوری اطلاعات با هدف افزایش بهره وری، کشور ما را نیز فراگرفته و بسیاری از سازمان ها برای استفاده از مزایای فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند. بی شک با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، به کارگیری فناوری های اطلاعات و ارتباطات، در انتقال دانش و اطلاعات و همچنین تحقق اهداف و رسالت های آموزش های مداوم در سازمان ها، نقشی حیاتی ایفا می کند. (مددی ۱۳۹۳)

 


منبع:

مقاله آموزش الکترونیکی


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها